FANDOM

Wielka Księga Imperializmu FR

Oryginał księgi

Wielka Księga Imperializmu – fundament wiary imperialistycznej. Jest podstawowym źródłem wiedzy na temat moralności i etyki w imperializmie. Traktuje również o najważniejszych wydarzeniach z uniwersum. Została spisana oryginalnie w języku francuskim przez wielu wspaniałych kronikarzy Światła na przestrzeni wielu wieków. Jej oryginał znajduje się w bibliotece opactwa w St. Gallen.

TreśćEdytuj

Księga składa się z dwóch zbiorów ksiąg i kilku pomniejszych:

Księga Światła traktuje o początkach Świata. Księga Tytanów opowiada o Pani Basi jako przywódczyni Klackonów i Pulchnym Niedźwiedziu jako przywódcy Bulrathi (wg. manuskryptów ze Sztokholmu również Kolega Ignacy jest tytanem; metalowa kolumna w Delhi ma wyryte 3 imiona: Ignacego, Basi oraz Niedźwiedzia (okazało się to być manipulacją Tarpana, zapewne on wyrył te imiona). Księga Rozłamu i Wybuchu prawi o pierwszej kłótni Pani Basi z Niedźwiedziem, kłótnia ta jest nazywana Wielką Burzą, po której nastapiła wielka wojna mrrshańsko-bulrathiańska, co było powodem wybuchu świata. Księga Imperium i Eksplozji opowiada o stworzeniu Imperialistów i zasiedleniu Paradoxu. Księga Walki o Dominację prawi o walkach pomiędzy Etnicznikami a Imperialistami Księgi te są Pięcioksiągiem Imperializmu.

Księga Calradyjska mówi o próbach powstrzymania Murzyna Karola przez Panią Basię. Księga Pojednania i Przyzwania opowiada o zawarciu sojuszu między Etnicznikami i Imperialistami w celu powstrzymania demona Tarpana. Księga Potopu i Zniszczenia peroruje o inwazji złego Tarpana. Te dwie księgi tworzą Trójksiąg Pojednania i Zniszczenia.

Przedmowa Edytuj

Ta sekcja jest pusta. Jeśli możesz, uzupełnij ją.