FANDOM

Wyższy Uniwersytet najbardziej znana i poważana świecka szkoła wyższa, znajdująca się w St. Gallen w Złotym Mieście. Obecnie liczy około trzech tysięcy studentów, uczących się w pięciu katedrach. Jej początki nie są znane, albowiem zapiski dotyczące jej początków zostały zniszczone w czasie Wielkiej Wojny Imperialistyczno-Etnicznej.

Historia Edytuj

Pierwsza udokumentowana wzmianka o istnieniu Wyższego Uniwersytetu pochodzi dopiero z czasów po Wielkiej Wojnie. Notatka ta opisuje ustanowienie Katedry Medycyny, jako oddzielną katedrą.

Obecnie uważa się, że pierwowzorem uniwersytetu była Szkoła Powszechna, założona kilka lat po powstaniu St. Gallen. Szkoła ta najprawdopodobniej edukowała tylko osoby wyższych sfer. Budynek ten został zniszczony w czasie wojny z Etnicznikami, a wraz z nim prawie wszystkie najważniejsze zapiski i kroniki.

Obecny gmach szkoły został wybudowany po wojnie, z inicjatywy Hansa Kelona. W swoim testamencie przeznaczył on cały swój majątek (około 150 mln dukatów) na powstanie szkoły "która będzie kształcić przyszłe pokolenia ku chwale Imperialistów"

Kształcenie Edytuj

Na studia Uniwersytet przyjmuje osoby dorosłe, posiadające wykształcenie średnie. Kandydaci przystępują do egzaminu wstępnego (rodzaj testu zależny od katedry), a po jego pozytywnym zdaniu otrzymują możliwość wstąpienia na studia. W czasie Ceremonii Przydziału otrzymują studencką togę, która jest zależna od wydziału.

Studenci kształcą się na wydziałach, oficjalnie nazywanych katedrami. Na czele każdej katedry stoi rektor katedry XXXX. Podlegają oni dyrektorowi uniwersytetu, jednocześnie wraz z nim tworzą Radę Uniwersytecką, będącą główną władzą na uczelni. Dyrektor wybierany jest przez kadrę uczelni w wyborach.

Katedry oraz kierunki studiów na Wyższym Uniwersytecie: