FANDOM

AkademiaMagii
Akademia Magii – szkoła magii znajdująca się w St. Gallen, szkoląca osoby z talentem magicznym, jak i bez niego. Jest to jedyna szkoła magiczna wśród Imperialistów. Założona jeszcze przed Wielką Wojną Imperialistyczno-Etniczną, obecnie lewituje nad Starym Miastem.

Historia Edytuj

Pierwsze wzmianki o szkole pochodzą z czasów przed Wielką Wojną Imperialistyczno-Etniczną. Opisują one istnienie organizacji magów, szkolących się nawzajem. Nieznany jest udział magów w wojnie z Etnicznikami, ponieważ większość manuskryptów została zniszczona.

Akademia Magii w obecnej formie powstała wiele lat po Wielkiej Wojnie. Kilku magów stworzyło organizację, mającą na celu współpracę wszystkich magów w kształceniu adeptów oraz wymianę wiedzy magicznej. Większość magów przyłączyła się do niej, wymuszając reakcję Pani Basi. Tytanka udzieliła pozwolenia na prowadzenie działalności magom, egzekwując jednak bezpośrednią suwerenność Lookasa nad organizacją. Po zgodzie magów, Pani Basia oddała im do dyspozycji lewitującą wyspę nad Starym Miastem, którą wcześniej utworzyła.

Kształcenie Edytuj

Akademia przyjmuje na studia każdą osobę z talentem magicznym, niezależnie od jej mocy. Od czasów Wojny z Tarpanem zaczęto przyjmować również osoby magiczne z nizin społecznych.

Studia trwają średnio sześć lat. W tym czasie adepci poznają możliwości i sposoby wykorzystywania magii. Na 5 roku adepci wybierają swoja klasę, obecnie istnieją trzy klasy:

  • Sztuki walki – magowie kształcący się specjalistycznie w sztukach wojennych, obejmujących zasady magicznej walki, taktykę i strategię.
  • Uzdrawianie - magowie kształcący się w magicznym leczeniu, medycynie, zielarstwie. Adepci, którzy wybrali tę specjalizację kształcą się dodatkowo rok.
  • Alchemia - magowie, kształcący się w dziedzinach nieobejmujących się w zakresie innych klas. Zaliczamy do nich m.in. architekturę, chemię, biologię, geologię, historię.

Osoby studiujące na uniwersytecie noszą miano adepta. Magowie, którzy skończyli edukację, posiadają miano Mistrza. Dodatkowo szczególne miana należą się: Przełożonym klas, noszący miano Starszego Maga; Rektorowi Uniwersytetu – Rektor; Dyrektorem Uniwersytetu– Wielki Mistrz