FANDOM

Paradox, Paradoks – jeden z dwóch głównych kontynentów Wszechświata Prawowitego, umieszczony na zachodzie, zamieszkany głównie przez Panią Basię i Imperialistów. Po przyzwaniu Tarpana stał się również miejscem zamieszkania uciekinierów z innych światów.

Historia Edytuj

Główny artykuł: Era Stworzenia, Era Paradoksu, Era Walki o Dominację
Po anomalii, która zniszczyła poprzedni wszechświat, Pani Basia postanowiła powtórzyć swe dzieło. Stworzyła Imperialistów na obraz człowieka i stworzyła wiele krain, aby mieli gdzie zamieszkać. Nad pięknymi lasami i łąkami wznosiły się gigantyczne miasta, w których wyznawana była Ideologia Światła. Mieszkańcy żyli w pokoju z otaczającą ich przyrodą. Nigdy nie dochodziło tu do wykroczeń, więc na planecie nie było nawet więzień.

Po Wielkiej Wojnie Imperialistyczno-Etnicznej, cały świat uległ rozerwaniu, a Basia zamieszkała na jednym z nowopowstałych kontynentów – Paradoxie. Od tego czasu Pani Basia przenosiła do niego wszystkie światy zagospodarowane przez Lookasa . Po jej śmierci czyni to sam Wielki Regent.

Krainy Edytuj

Paradox składa się z wielu światów, przeniesionych do niego z innych czasoprzestrzeni. Najczęściej rozróżnia się podział na trzy grupy:

  • Niedźwiedźdomium – państwa przeniesione do Paradoksu przez Panią Basię z Niedźwiedźdomium.
  • Stary Świat – ogólna nazwa światów z wielu wszechświatów, ogólnie nazwy poszczególnych światów nazywa się z przedrostkiem Total War.
  • Futuris – państwa o poziomie technologicznym pozwalającym na ekspansję kosmiczną i zasiedlanie innych światów.

Dodatkowo istnieje wiele pomniejszych krain:

  • Północ – krainy Wikingów, chłodne i nieprzyjazne.
  • Kraniec – miejsce, gdzie wszystkie dusze,wyznające Panią Basię, trafiają po śmierci. Czeka tam ich wieczne szczęście lub kara wiecznego cierpienia.
  • Skylines – ziemie, na których Lookas założył miasta, będące światowymi ośrodkami handlu i turystyki.

Wojna "X" i "KS" Edytuj

Przez tysiąclecia Paradox nazywał się po prostu Światem Basi. Jednakże po powstaniu Wielkich Imperialistycznych Kronikarzy doszło do wielkiego konfliktu, pomiędzy nimi. Otóż, sama Pani Basia objawiła się im, nakazując nazwanie świata Paradox. Jednakże, nie określiła dokładnie, czy "x" w nazwie trzeba traktować dosłownie, czy jako "ks". Gildia podzieliła się na dwie frakcje. Doprowadziło to do zamieszek ulicznych oraz wandalizmów licznych dzieł, napisanych przez drugą frakcję. Doszło nawet do obrzucenia pomidorami jednego z kronikarzy. Wtedy konflikt postanowił zażegnać Lookas, który nie chciał dopuścić do utraty tego pięknego warzywa czy owocu. W wyniku mediacji poprowadzonej przez niego zawarto kompromis. Ustanowiono, że kraina będzie miała dwie poprawne formy – Paradoks i Paradox. Obie są sobie równe i poprawne.