FANDOM

Murzyn „Czarna Śmierć” Janusz - wysłannik Pulchnego Niedźwiedzia, dziedzic Zulusów, ojciec Karola i Jadwigi oraz mąż Lady Shathy. Po rzekomej śmierci z rąk Czałruki, zaufanego wojownika Pani Basi, Janusz został okrzyknięty patronem wszystkich ludzi czarnych i bohaterem Etniczności.

Wygląd Edytuj

Janusz to czarnoskóry człowiek, o dość długich, ciemnych włosach i ogromnym nosie. Był powszechnie uważany za szkaradnego. Jego cechą charakterystyczną były wąsy, tworzące półokrąg nad ustami.

Zazwyczaj odziany był w ciężką, płytową zbroję, a jego bronią była Buława Nienawiści. Posługiwał się też sporadycznie włóczniami, berdyszami, lancami i pikami.

Historia Edytuj

Ucieczka Edytuj

Po inwazji wojsk Imperialistów na Zulusów, imperium Czaki zostało doszczętnie zniszczone, jednak - jak się okazało później, garstka zuluskich żołnierzy, w tym Janusz, zdołali uciec statkiem do Calradii.

Pani Basia dowiedziała się o ucieczce dziedzica Zulusów i wydała rozkaz schwytania go. Na ochotnika zgłosił się Czałruka, znany dowódca. Miał przeniknąć do Khanatu Khergickiego, by tam pod pretekstem wybuchu wojny, schwytać Janusza i przyprowadzić go do Pani Basi.

Dołączenie do Sułtanatu Edytuj

Po upływie kilkudziesięciu lat, Janusz stał się wpływowym dowódcą Sarranidów. Wykonywał przeróżne misje dla emirów, aż w końcu sam został jednym z nich. Mniej więcej w tym czasie zdołał zgromadzić dużą armię, zdolną do ważnych bitew.

W tym samych czasie, Czałruka wkradł się w łaski Sanjara Chana - wodza Khergitów. Zdobył u niego duże poważanie i również dostał lordowski tytuł.

Pierwsza bitwa z Czałruką Edytuj

W końcu, po wielu miesiącach Czałruka wyczuł idealną okazję do schwytania Janusza. Armia złożona z Khergitów okazała się dużo lepsza, niż ta Janusza. Murzyn poniósł klęskę, lecz udało mu się zbiec. Od tej pory, szukał okazji na zemstę.