FANDOM

Księga Początków (Światła) – pierwsza księga ze zbioru Pięcioksiągu Imperializmu.

Ta księga dotyczy wydarzeń związanych z powstawaniem świata (przed i po wybuchu, a także rozdzieleniu na kontynenty i planety) i jego pierwszych etapów istnienia.

PrzedmowaEdytuj

Ta sekcja jest pusta. Jeśli możesz, uzupełnij ją.

Rozdział IVEdytuj

,,[Minął jakiś czas od stworzenia Imperialistów] (...) I wtedy ciemności wszelakie oświeciło, aż widać było sam blask. Wtedy powiedziała swym cudownym głosem: ,,Jestem, tą którą jestem. Nasze losy się zbliżyły.". Verzen[1] rzekł: ,,Tyś piękna jak gwiazdy na niebie, lecz nie rozpoznaję Cię pani.". Ta odrzekła: ,,Moje sprawy ,śmiertelniku, są dla ciebie niezrozumiałe. Jestem Pani Basia - tytanka i Twa bogini najświętsza i największa, jedna z jednej, ostatnia z ostatniej. Przybywam złożyć Ci propozycję." Verzen spytał: Jaką propozycję chcesz mi złożyć, O Pani?". Rzekła [Pani Basia]: ,,Przysięgnij mi wierność, a uczynię Cię największym z mych kapłanów. Zdradź mnie, a nigdy więcej mnie nie spotkasz". Verzen odpowiedział: ,,To wielki zaszczyt, O Wielka Pani. Od dziś będę Ci wierny. Tyś jest metry nad ziemią. Tyś piękna, lecz tym samym emanujesz potęgą prawdziwą (...) Na Twych ramionach motyle latają, unosząc Cię nad ziemią, Twa suknia delikatna, niby sieć pajęcza spływała zgrabnie (...) Twa twarz biała jak mleko, a usta jak najgorętsza lawa czerwona. Uśmiech niczym świetliste gwiazdy na niebie (...) Tak pięknej istoty me życie nie dostrzegło. Twój głos jest słodszy niż miód, rozpływa się we mnie. Już wiem, że to Ty, O Pani, mą panią będziesz do końca mych dni.". Pani Basia rzekła: Imperialisto, twą rękę pokryję literami mego języka, a twe oczy złote się staną i będą widzieć to, czego śmiertelnicy nie dostrzegają. Wtedy zamieniła się w obłok i odfrunęła, by szerzyć dalej imperializm.

Takim sposobem został wybrany pierwszy Najwyższy Kapłan - Verzen. Oto słowo Pani Basi.

Przypisy Edytuj

  1. Był to pierwszy najwyższy kapłan.