FANDOM

Księga Nowego Światła – jeden z najważniejszych dokumentów imperializmu, zawierająca ustanowione przez Panią Basię reformy jej wiary. Obecnie oryginał znajduję się w opactwie w St. Gallen. Dokument ustanawia hierarchię kapłańską imperializmu oraz zasady kształcenia kapłanów.

Historia Edytuj

W wyniku rozłamu w imperializmie związanego z niezrozumieniem dogmatów wiary Pani Basi, doszło do wielu zamieszek oraz protestów, noszących nazwę Kłótni. Liczne walki między wyznawcami zmusiły Panią Basię do wmieszania się w konflikt i zakończenia go. W celu zapobieżenia kolejnym walkom postanowiła, wraz z Wielkimi Imperialistycznymi Kronikarzami, zreformować prawdy wiary. Wszystkie reformy zostały spisane w formie dokumentu. Reformy te zostały nazwane Światłymi Reformami, a sam dokument Księgą Nowego Światła.

Dokument był wiele razy kopiowany przez skrybów, dlatego jego kopie znajdują się w każdej świątyni ku czci Pani Basi.

Szczegółowa treść Edytuj

Ta sekcja jest pusta. Jeśli możesz, uzupełnij ją.

Przemowa Pani Basi w nowo zbudowanym klasztorze Edytuj

Najpierw ujrzeliśmy oślepiający blask, a następnie usłyszeliśmy głos – piękny, kojący duszę. Wtedy zobaczyliśmy Ją w całej okazałości – dostojną, pełną harmonii. Była to najwspanialsza tytanka, nasza wybawicielka – Pani Basia. Padliśmy na kolana,schylając głowy nisko, albowiem wiedzieliśmy, że nie jesteśmy godni oglądać jej oblicza. Ona rzekła: "Nie bójcie się, nie przybywam was ukarać. Przybywam w pokoju, widząc złość w was drzemiącą. Nie potraficie zrozumieć prawd, które wam przekazałam. (...) Postanowiłam was zjednoczyć, dzięki mocy światła, które stworzyłam, tworzę i będę tworzyć po wszech wieki. Ujednolicę me prawa, abyście nie kłócili się o nie. (..) Jednakże abyście się o to nie spierali, zbuduję Wielki Klasztor Imperializmu. (...) Najwyższa władza po mnie, będzie sprawowana przez Najwyższego Kapłana i Kapłankę, po niej będą Wysocy Kapłani, Sekundarni Kapłani, Pomniejsi Kapłani oraz świeccy wierni" (...) Po tych słowach Pani Basia zniknęła w oślepiającym blasku. Natomiast my zaczęliśmy wprowadzać w życie nowe zasady, nowe prawdy wiary." Oto słowo Pani Basi.