FANDOM

Era Walki o Dominację – trzecia era, podczas której tytani walczyli między sobą o panowanie na wszechświatami. Zakończyła się ona przyzwaniem przez Murzyna Karola Tarpana – demona, który pochłonął Panią Basię i zniszczył dużą część Populiusa.

Historia Edytuj

Era rozpoczęła się rozerwaniem głównego świata na krainy, jak i pojawieniem się nowych, alternatywnych wszechświatów. Pani Basia uznała za swoją siedzibę Paradox, a Niedźwiedź wraz z Ignacym – Populius, czyli kontynenty we Wszechświecie Prawowitym. Tam też przenosiła prawie każdy świat zagospodarowany przez siebie i Lookasa. Państwa te stawały się częścią imperium Imperialistów. Jednym z najważniejszych przyczółków Imperialistów na NiedźwiedźdomiumParyż, Pekin (Beijing) i St. Gallen. Same miasta nie istnieją w jednym punkcie w czasie i miejscu. Są zawieszone między światami, dlatego jedyną drogą do dostania się tam, przez nieumiejących podróżować miedzy czasem i przestrzenią, był ogromny portal na Paradoxie.

W tej erze Imperialiści wciąż byli wrogami Etniczników, toczyli ze sobą małe, jak i duże, czasem nawet na skalę całego kontynentu bądź planety konflikty. W międzyczasie Pulchny Niedźwiedź dokończył to, co zaczął kilkaset lat temu – zgodził się na prośbę Ignacego dotyczącą sprawienia mu jego własnej rasy. Pewnego dnia rzekł: Byłeś mi wierny i zawsze niosłeś mi pomoc, więc to, co Ci teraz ofiaruję, uznaj za podziękę. Niedźwiedź dotknął Ignacego i przekazał mu moc tworzenia życia. Tak powstali Żydzi, sojusznicy Etniczników. Ignacy obdarował ich talentem do bankowości i handlu. Byli podobni do ludzi ale tytan, widząc, co stworzył jego doradca, załamał się i ochrzcił ich mianem podludzi. Ignacego to zbytnio nie ruszyło, więc dalej kontynuował pracę nad swą rasą.

Błahe konflikty i te poważniejsze miały się nijak do nadchodzącego terrroru. Stało się to pod koniec ery, kiedy to Murzyn Karol, syn Murzyna Janusza, przybył do Calradii, podał się za Etnicznika i próbował przywołać złego Tarpana.

Pani Basia, znając prawdziwą tożsamość Tarpana, próbowała nie dopuścić do jego powrotu. Armie Imperialistów wyruszyły do Calradii, desantując się w Księstwie Polmarskim. Udało im się uwięzić Murzyna Karola. Jednakże został on uwolniony przez członka SzarańczyMisia, który nie wiedział o prawdziwej naturze Tarpana i zamiarach Karola. Pani Basia podzieliła swoją armię, wyruszając na czele najbardziej elitarnych jednostek do Mostovh, gdzie syn wielkiego murzyna rozpoczął rytuał przyzywania. Lookas zaś otrzymał nakaz wybudowania posterunku na północ od miasta.

Niestety, Murzyn Karol dokończył rytuał wybielenia, poświęcając tysiąc koni i przyzywając demona Tarpana. Jego splugawione hordy rozbiły oddziały Imperialistów i Etniczników w mieście, samą Panią Basię pochłonął. Nie wiadomo,czy umarła, ponieważ kiedy umiera jeden z tytanów, pół wszechświata zostaje zniszczone, a jak wiadomo do takiego obrotu spraw nie doszło. Po zniszczeniu Calradii i zapadnięcia się Księstwa Polmarskiego spowodowanym przez falę tsunami wywołaną przez demona, Tarpan, wraz z niezliczonymi legionami demonów udał się do Edenu.

Tak skończyła się Era Walki o Dominację, a zaczęła Era Zniszczenia.